Samenwerkingen tussen muziek en mode

Hoewel het in de jaren 60 nog een heel raar verschijnsel gevonden zou worden zie je tegenwoordig steeds vaker samenwerkingen ontstaan tussen de modewereld en muzikant. Steeds vaker worden de muzikanten ook de uithangborden van de modewereld en anderzijds worden muzikanten ineens ontwerpers en komen ze met een eigen lijn voor een bepaald kledingmerk. Daarnaast maken muzikanten ook soundrtracks voor catwalkshows of treden ze tussen de rondes door op.

De meest recente samenwerkingen die bekend zijn bij het algemene publiek is bijvoorbeeld de lijn van Beyonce voor H&M. Maar ook in het verleden hebben de echte grote modehuizen samenwerkingen opgezocht met artiesten. Zo heeft Daft Punk een soundrtrack gemixt voor de modeshow van de lentecollectie 2013 voor Yves Saint Laurent. Daarnaast heeft Blondie eens een pop-up sore hegad om haar nieuwe plaat te promoten door Marc Jacobs.

Daarnaast heb je ook nog de merken die kleding versturen naar artiesten in de hoop dat ze de kleding dragen en hier natuurlijk mee worden gespot. Nederlands merk SuperTrash wordt bijvoorbeeld gedragen door sterren als Janice Dickinson en Stephanie Pratt. Nog steeds groeit het modemerk aan populairiteit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *